Lördag 25/7 - mot USA

Väckning vid 06:30. Feber 37.0. Ok, då kan vi köra!

Sobrilen mot flygskräcken och penicillin som dessert. Årets frukost kanske :-)

Tar de sista packbesluten. Ett par jeans till åker ned. Kollar att alla jävla laddare finns med. Blir ju nytt rekord varje år på den fronten känns det som. irriterar mig ändå på att jag var sjuk så jag inte kunde shoppa några sista-minuten-kläder på NK, men det får gå.

Taxi till Arlanda Express som alltid. Träffar Thomas Dennerby på tåget. Han är på väg till F19-finalen i Kiev.

8-timmarsflighten till New York går bra. Mådde helt ok och turbulensen låg i ide hela resan över Atlanten. Tiden gick till och med relativt snabbt. Roade mig med boken "747 saker att göra på flyget" och att spela GTA Chinatown Wars på Nintendon.

Utsikten genom flygplansfönstret

Samma känsla som alltid när man väntar på anslutningsflighten och ser Manhattans skyline på håll - ska vi skita i Miami och ta första taxi in till Manhattan istället.. Ser på en turist-magnet att New Jersey kallas "Garden State" vilket låter som ett jävla skämt då den grådaskiga taxituren genom industrierna från Newark till New York alltid får mig att tänka Ruhrområdet och inte vackra landskap...

Anslutningsflight är givetvis försenad. Magen vill spy men det víll inte jag. Det får gå till vi är i Miami...

Låååång flight

2,5 timmes flight i en skön exit-row är ändå sjukt seg, Men sen är vi framme. Vi landar vid 9-tiden på kvällen Miami-tid (03:00 Sverige-tid). Vädret är perfekt. Staden känns ljussatt som i Miami Vice när taxin glider genom nattmörkret. Han spelar perfekt tuff Hip-hop/R&B på hög volym och pratar en svårförstådd engelska med kubansk, jamaicansk eller haitisk brytning. Ger bra känsla. Och så palmerna som vajar i den lätta vinden - fan va semester det är!

Framme vid Setai hotel vid 22-tiden (http://www.setai.com/). Vi bodde här förra året och jag behöver bara gå genom lobbyn för att fatta varför vi valde att komma tillbaka. Contemporary Asian Design - vår favorit. Bara mörka träslag, raka linjer, dyr känsla. I love it! Rummet är perfekt. Älskar det svarta granitbadkaret och dusch och toalett som också går i  helsvart. Välkomstvin och körsbär står på bordet när vi komer in. Men det får bli någon annan dag - jag vill sova!!! Nere i loungen pågår en fashion show/party som alla hotellgäster får gå på - vore skitkul - men jag pallar verkligen inte.

Gonatt

Framme på hotelllet

Kommentarer
Postat av: Kjell

Kul med Dennerby. När jag åkte till Nice så såg jag hela laget på Arlanda...

2009-07-27 @ 16:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0