Onsdag 29/7 - mot Philadelphia

Förra året läste jag Jens Lapidus "Aldrig fucka upp" på semestern. Slutet av den boken var lite too much, men språket var helt fantastiskt coolt och hårt. Så nu backar jag ett steg och läser hans första bok "Snabba cash". Det står på framsidan att 300 000 köpt boken så jag känner mig nästan efterbliven som läser nu...



Två svenska killar bor på hotellet. Den ena pratar jämt business i mobilen - vid frukosten, vid poolen bla bla. De hamnar vid bordet intill oss till frukosten. De verkar sjukt trista. Dialogen är som duellerande powerpointpresentationer. Här gäller det att inte avslöja sin svenskhet...

Checkar ut vid 11:30. Taxi till flyget och snart vidare till Philadelphia.

Åska och jätteregnväder och halvstorm börjar när vi åker ut mot startbanan. Jag hade tänkt spara sista sobrilen till långflighten hem till Sverige, men med det här vädret blir jag bajsnödig av skräck bara av att tänka på den kommande flighten. Sobril ned i magen. Vi blir stående en timme innan värsta stormen är över då det regnar för mycket för att det ska vara säkert att lyfta. Lyssnar på Streets of Philadelphia och ledmotivet till Rocky i min iPod som uppvärmning inför Philadelphia.

Flighten är helt lugn och vi fick bästa platserna - flera meters benutrymme. Landar i Philadelphia vid 18:30. Sätter på mobilen och där väntar SMS från Annica att vi torskade cup-matchen mot Örebro. Depression. 20 minuters taxifärd och vi är framme vid Westin Hotel där vi ska bo. Bra rum - framför allt med tanke på att det var American Express-poäng som gav oss rummen gratis.



Tar en kvällspromenad. Är sjukt hungrig och hamnar på Hard Rock Cafe några kvarter från hotellet. Precis vad vi behövde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0