Fredag 31/7 - Tillbaka i New York - I fucking rule!

Snabb och enkel packning. Taxi till tågstationen straxt efter 10. Gillar tågstationer - får bra reskänsla. Köper biljett till 10:55-tåget till New York som ska vara framme vid 12:20. Kostar 128 USD för oss båda. Helt ok pris.


Läser gourmet-tidningen "Saveur" som jag köpte dagen innan på Barnes and Noble. Att jag läser gourmet-tidning är ju ett jävla skämt, men de hade långa reportage om både hamburgare och French Fries. Jag måste börja köpa Wagyu-kött på NK för att få till den perfekta lyxburgaren hemma. Cirka 1300 SEK/kilo. Oslagbar ego-kick :-)

Landskapet är halvtrist, men ändå skönt att masa sig genom. Vi kommer till Penn Station på 34e gatan på utsatt tid. Taxi genom lunchtrafiken tar flera år, men tillslut kommer vi till Four Seasons Hotel på 57e gatan. 9 grymma dagar väntar. Fuck va bra! vi inkvateras på 25e våningen med utsikt mot 57e gatan. Bvlgari i duschen, tv i badrummet och 45-50 kvm stort rum. Bra fruktfat framdukat. Åsa packar upp och hänger in alla kläder. Känns bra när vi ska bo här så pass många
dagar.


Ut på stan. 25 grader och disigt. Jag är i New York igen - I fucking love it!!! Käkar. Bestämmer oss får att gå på bio - Pixars nya animerade "Up" på 42a gatan. Trailer för Toy Story 3 innan filmen (fan va grymt det ska bli).  "Up" är riktigt jävla bra! Smågrinig gubbe och småjobbig unge åker tillsammans iväg upp i luften i ett hus med hjälp av tusentals ballonger. Låter det boring - det är det verkligen inte. Pixar levererar ett mästerverk till. Toy Story, Incredibles, Finding Nemo, Wall-E spöar verkligen skiten ur de andra kreatörernas animerade filmer såsom Ice Age, Madagaskar och så vidare.

Glömde nästan... filmen var i 3D och jag fattade först inte varför filmen var så suddig. Dumfan som jag är hade jag dragit på mig solglasögonen istället för 3D-glasögonen. Tog flera minuter innan jag fattade.

Spöregn väntar när vi kom ut från biografen. Tar tunnelbanan (R) från 42a till 59e/5e. Köper godis på FAO Schwartz och springer hem till hotellet. Bokar massagetid till imorgon i hotellets Spa. Besinningslöst dyrt, men min rygg behöver det.



Badar på rummet. Slötittar på tv från badkaret och läser i "Snabba cash" parallellt.

Filmen Philadelphia på tv. Vilken grym timing. Inledningen när Springsteens "Streeets of Philadelphia" går samtidigt som kameran sveper förbi stadens berömda landmarks är helt plötsligt grymt kul!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0