Fredag 7/8 - Bajen tar över Manhattan

Johanna och Matilda i Bajens A-lag kom till New York igår. De bor nere på Canal Street på gränsen mellan Soho och Chinatown. Kul läge. Till frukost kom de upp till oss - så gemensam frukost på Four Seasons. Jävligt kul! De åt belgiska våfflor med bär som såg helt sagolik perfekta ut. Jag körde bär och bacon och Åsa bircher-mussli. Både Johanna och Matilda var härligt smittande entusiastiska över alla intryck och allt de vill göra under veckan. Jag tror de pratade i 300 kilometer i timmen mellan varven om allt de vill hinna se och köpa :-) Och vi som ska hem igen redan på söndag. Blä.



Kunde inte låta bli att visa vårt grymma rum efter frukosten ...

Sedan tog Hammarby Damfotboll över Manhattan. Big time :-) Johanna köper YSL-väska, jag köper Tom Ford-jeans, Matilda NY Yankees-tröja, fika på Nespresso på Madison och så vidare. Åsa bestämmer sig för att lägga sig några timmar i parken - och då jag är "tjejen" i förhållandet som kan gå alltför länge i affärer så fortsätter jag med Bajen-ligan ett tag.. Donatella Versace skymtar förresten förbi vid Barneys.







Möter upp med Åsa på hotellet några timmar senare. Vi promenerar hela vägen med till Soho, dricker öl och promenerar sedan hela vägen hem igen. Benen höll näsan på att gå av på slutet. Sjukt trött när vi kommer upp på rummet. Jag hoppar ned i badkaret. Satan va skönt!





Jeansen jag köpte behövde läggas upp, men när vi kom hem på kvällen hade de levererats i ett paket till rummet. Skönt.

Gonatt

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack för en fantastiskt dag! Jeansen var fab !!! Jag är fortfarande "NYC-high"................

2009-08-08 @ 06:20:05
URL: http://matildaastinaagne.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för en grym dag. Vi rullade just in på hotellet. Har haft en sjuk kväll. Kan bli The Hamptons imorgon.Liver är rätt bra just nu!!!

2009-08-08 @ 06:31:26
URL: http://sja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0