Onsdag 22 december - världens spektakuläraste pool?

Vaknar redan vid 02:30 på morgonen och lyckas inte somna om på flera timmar. Jet-lag is my name. Sitter ute på balkongen i någon halvtimme vid 4-tiden. Både irriterande och lite kul på samma gång.



Frukost nere i hotellrestaurangen. För varje semester känns hotellfrukostorna som viktigare och viktigare inslag på resan. Buffén är bra. Bra frukt och bär framför allt. Får dock gräva ett tag i bacon-grytan för att få tag på rätt krispighet. Slöläser några morgontidningar. Mycket om Europas flygkaos även i tidningarna här.



Inviger takpoolen. Snygga infinity-pooler regerar alltid. Och denna är en av de coolare jag sett även om jag kommer se en ballare senare samma dag. Solstolarna står ute i vattnet i poolen. Kul och ligga på stolen i vattnet, men samtidigt konstant nervös att jag ska råka ha ned mobiltelefonen från bordet ned i vattnet. Eller att Åsa ska klanta till det ... Vattnet är lite kallt på förmiddagen innan solen värmt upp poolen, men fan va nice med ett förmiddagsdopp i värmen. Favoriten är ändå någon av de små infinity-bubbelpoolerna som ligger precis intill tak-kanten med utsikt över hela Marina Bay-området.



Går på stan. Njuter av värmen. Underskattar som vanligt luftfuktigheten inledningsvis. En kortare trappa suger nästan musten är mig så här första dagarna när man är ovan vid det kraftiga trycket. Palmer, tempel, julskyltning, lunch utomkus och sedan hem och sova någon timme mitt på dagen. Ja, jag vet - PRO-varningen är total, men vi är ju båda över 40 så nu har vi rätt till vår eftermiddagsvila ...







Promenerar bort till Marina Bay Sands-hotellet. Köper en biljett till takterassen på 56:e våningen. Vilken anläggning! Det går inte att kalla det terass - den är bara för stor för det. Skypark kallas den och det är verkligen vad det är. Kommer först ut på den delen som är en ren utsiktsplattform. Glasstaket från huvudhöjd och ned till fötterna. Blir lätt knäsvag men samtidigt hänförd av en av de coolaste utsikterna jag sett från någon byggnad. Havet åt ett håll, Singapore skyline åt ett håll, grönska åt ett håll. Wow!



Utöver utsiktsplattformen finns det restauranger, klubbar, en riktig park på 50-60 meter fylld med palmer och avslutningsvis hotellets jättelika infinity-pool. Jag har sett fashion-shots på poolen, men jag var ändå inte riktigt förberedd på vyn. Det ser helt galet ut när folk badar ute längst ut i poolen och tittar över kanten ned på Singapores skyline. Går det att att göra en spektakulärare pool? Enbart hotellgäster får dock bada så vi får nöja oss med att titta.



Gör stan ett tag till. Går lite för länge. Som alltid. Varför inser man alltid försent att man är dödstrött och bara vill hem och vila fötterna? Varför är det alltid minst 40 minuters gångavstånd hem när den insikten tillslut kommer? Varför lär vi oss inte av alla tidigare semestrars misstag? Pressar oss hem i kvällsmörkret. Skavsår, ont i ryggen, allmänt synd om oss ...

Sätter mig på balkongen och dricker en Tiger Beer. Och så var livet är perfektion igen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0