Lördag 2 januari - Fish Spa

Hotellfrukostarna slår alla de andra måltiderna under dagen. Går inte att tröttna på att masa sig igenom morgonen och slöläsa tidningen. Eller tidningarna. Bra buffeturval här.

Så det är dags för öppnandet av 800 meter+ skrapan i Dubai. 57 hissar. Låter nästan i underkant för att hantera alla våningar. 8 graders temperaturskillnad mellan toppen och botten. Låter stört.



15 minuters promenad till Singapores botaniska trädgård. Parken är verkligen fantastisk att gå igenom. Tropisk, prunkande, totalgrön. Luften är så tryckande att vi blir andfådda av att gå 10 trappsteg. Märkligt. Jag kommer ihåg när jag fick för mig att jogga iväg på en 6 kilometers löptur här år 2001. Jag var sängliggande i feber i flera dagar efteråt ...



På vägen tillbaka börjar det ösregna och vi går in på ett "Fish Spa" (http://www.kenko.com.sg). Har sett om det på tv och att det ska vara vanligt i Japan. Du stoppar ned fötterna i ett stort fotakvarirum fyllt med 1000-tals speciella fiskar (Dr Fish) som äter upp den döda huden på fötterna. Det låter ju självklart helt rubbat, men är onekligen en kul semesterupplevelse. Och huden blir fan bättre! Måste vara världens tuffaste jobb dock att äta "rent" folks fötter ...



Pool, mat, softa. Bra dag som alltid. Åsa har dock snott min tilltänkta nästa-bok "Pirate Latitudes" av Michael Crichton. Irriterande ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0