Tisdag 13 juli - South Beach, Toy Story och fotboll



Vaknar vid 07:00. Nästan sent ändå för att vara första jet-lag-dagen. Inleder med hotellvärldens kanske bästa frukost. Baconfrosseri, jordgubbar, blåbär, musli, hur mycket nötter som helst, grönsaker, te, juice, etc etc. Allt är perfekt. Precis som vid tidigare besök.

Jag undrar om vi är fattigast av alla som bor på Setai. När vi satt i lobbyn hörde vi att conciergen bokade personlig tränare till en Saudiarabisk prinsessa och när vi åt frukost satt de vid bordet intill och dealade om att köpa ett privat flygplan för många miljoner dollar. Economy Extra kanske inte smäller jättehögt i deras öron :)



Solen steker som alltid. Det är väl poängen med Miami antar jag. Går stranden ned till Ocean Drive. Alltid lika härligt. Dricker vatten. Går 20 minuter. Köper Cola Zero. Går några kvarter till. Dricker apelsinjuice. Rundgång. En dag "på jobbet" i Miami i juli ... Helt underbart faktiskt.



Hotelpoolen. Smälter bort. Vattnet är för varmt för att riktigt svalka. Försöker surfa i mobilen, men telefonen är brännande het. Margarita-drink vid poolen. Perfekt. Lyssnar på Miami-spellistan. Miami Vice, Will Smiths Miami, I'm in Miami Bitch etc. Tillslut blir jag för sänkt av värmen och viker ned mig. Jag går upp på rummet och svalkar av mig, men Åsa kör vidare. Skit jag torska :)



Toy Story 3D på multiplexen på Lincoln Road. Filmstudion Pixar känns som ett starkare varumärke än någon A-list stjärna nuförtiden. Bland de starkaste någonsin förresten. 11 filmer och alla är stora hitar. Helt osannolikt. Och Toy Story 3D levererar verkligen. Vi älskar både Toy Story och Toy Story 2, men frågan är om inte den här filmen är den bästa av alla. Wow! Vilket persongalleri, vilka geniala detaljer, vilka fantastiska actionsekvenser, vilket allt! Blank i ögonen av det nostalgiska slutet också.

Går på ett fotogalleri på Lincoln Road - Peter Lik - stora, coola, överdådiga landskapsbilder!


Åsas flip-flops

Köper hem proviant från Whole Fooods. Korkar upp vinet som vi fick som "inflyttningspresent" när vi checkade in igår. Öppnar chipsen och bänkar oss framför ESPN och livesändningen av Annicas landslagsdebut. Träningsmatch mellan USA och Sverige i Omaha. Annica startar som högerback. Känns stort. Jävligt stort. Annica gör det förbannat bra. Hela matchen, men framför allt i andra halvlek är hon riktigt bra.  Passningar, huvudspelet, man-man-spelet (dam-dam-spelet?) i egna straffområdet - allt funkar som det ska. Jag blir stolt. Matchen slutar 1-1


Gul tröja nummer 22 är Annica








Kommentarer
Postat av: Kjell

Peter Lik har ett galleri bland Vendig-kanalerna under hotellet i Vegas. Använde dom samma bakgrundsbelysta tavlor här med - ger jävligt cool effekt.

2010-07-15 @ 21:37:53
URL: http://kjellf.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0