Torsdag 15 juli - softa hela dagen

Vaknar fortfarande vid 7-tiden på morgonen trots att vi somna efter 02:00. Strange. Åldern?

Frukost. Slöläser New York Times i evigheter. Äter som en gris och lämnar frukostbordet tre kilo tyngre. Artikel om Henrys övergång till New York Red Bulls. Kul för Hasse Backe - iallafall om Henry verkligen tänker satsa fullt ut. Träningmatch ute i New Jersey när vi är där mot Tottemham. Kanske vore nåt.

Bläckfiksten Paul verkar ha blivit ett begrepp även här. Sportsidorna gör någon ordvits varje dag om Paul.



Solen strålar. Strålar hårt. Vi lägger oss på beachen några timmar. Åsa badar. Jag tittar på från solstolen. Bränner mig runt knäna där jag lyckats missa att smörja in mig. Gillar ljudet av vågorna och att bara ligga och titta, men ska jag bada så blir det poolen istället.



Vilar på hotellet och går sedan till Lincoln Road. Åsa köper designade underlägg, och en tekopp i Brittos galleri.


Åsa med Britto-bag

Vi kör en härlig hamburgare på Shake Shack. Originalet ligger i New York och är kände för att ha bland de bästa hamburgarna på Manhattan - Miami är första platsen utanför New York att få en outpost. Och ja - burgarna levererade. Tog varsin öl och efter några timmar i den stekande solen räckte det med en öl för att nästan känna sig tung och bakfull i huvudet redan på vägen ut från restaurangen. Vilka totala loservibbar det förde med sig ...



Fashion Show idag med på hotellet. Vi hoppar över det. Men dagens event sponsrar av Lamborgini och det står en gul state-of-the-art lyxbil från dem i lobbyn. Ser inte gratis ut ...

Vi tar istället en sista solnedgångspromenad utmed stranden. Får aldrig nog av ljuset på kvällarna mot havet. Oslagbart härligt.



Vi softar på rummet. Packar lite. Åsa badar i det svarta granitbadkaret på rummet. Och sedan somnar vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0