Torsdag 22 juli - Spaghetti-western



Massage i hotellets spa. Åsa styrketränar istället. Bra fördelning ... Massösen står på ryggen och försöker trycka bort muskelvärken. Känns bra efteråt, men vi får se om det håller.

Jag skäms över att skriva ned vilken bok jag just börjat läsa. Jag ligger nämligen 7 år efter alla andra. Påbörjade Stieg Larssons första bok idag. Vet inte varför det inte blivit av tidigare, men nu händer det.



Morricone. Leone. Clintan. Lee Van Cleef. Eli Wallach. Den goden, den onde, den fule. Walter Reade theater 12:30. Bara jag hör Morricones toner under förtexterna får jag gåshud. En av historiens bästa filmer - äntligen får vi se den på stora duken. Man ser verkligen nya saker som jag inte noterat på lilla duken och jag lägger märken till ljud på ett helt annat sätt. Wow. Leones extrema närbilder med ögon som tar upp hela filmduken ger helt nya proportioner. We love it.



Köper mat på Whole Foods och sätter oss i parken och äter. Åsa sushi. Jag grönsallad och rostad potatis. Lägger oss på "The Great Lawn" och smälter en smula i solen. Förbannat skönt att ligga där ändå och titta på skyline och baseball.



Vi åker buss ned till Union Square. Älskar buss.  Älskar buss i mörkret. Går runt. Strötittar i butiker. Promenerar långsamt uppåt via Park Avenue. Tröttnar på vandrandet och tar en buss igen en bit. Fastnar på JP Moran som är en irländsk pub mellan 5e och Madison i Midtown. Dricker en Guinness för första gången på flera år. Gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0