Måndag 4 april - frukost utomhus



Frukost utomhus. Behöver jag säga mer. I hotellets egna trädgård. Bland Citrusträd och hängande gröna växter. Perfection. Anna från Sverige är min servitör. Buffén är bra, men inte skitbra. Däremot gick det att beställa smaskiga krispiga bacon vid sidan om. Det räcker för mig. Jag är nöjd. Läser vidare i Murakami till frukostbordet. Det finns ingen ände på allt bra just nu.

Skyltar till en presskonferens på hotellet. Tv-kanaler på plats. Lyckas inte lura ut vad det gäller. Irriterande.

Inga fler fotbollsmatcher och inget mer shoppande. Vad ska jag hitta på idag? Velar hit och dit. Vill göra allt och ingenting. Se nytt eller bara sätta mig på en bänk i närmaste park? 



Trastevere på andra sidan floden Tibern. Planlöst promenerande. Mysiga kvarter. Solen skiner idag med. Vill ine åka hem imorgon. Avgasluften är väl det enda jag kan klaga på. Går och äter dagens San Crispino-glass. Måste passa på - vem vet om det tar år innan nästa chans ges. Tar bara 45 minuter så är jag hungrig igen. Äter lunch. Blir trött och går hem till hotellet och vilar ett tag. Vilket liv. Svårslaget. 



Eftermiddagen fortsätter i samma stil. Sätter mig i Villa Borghese-parken och läser. Utsikt över grönska och en damm. Tiden går för fort igen. Stanna! Går planlöst en sista promenad genom gatorna i staden och avslutar sedan kvällen med utomhusöl. Kan tänka mig en repris på den här dagen några gånger.









 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0