Måndag 1 augusti - gästspel i bloggen

Idag är Åsa gästbloggare i bloggen. Så jag tar självklart inget ansvar för de åsikter som framförs idag :) 

/Mats


Efter alla överraskningsbullar i Japan har jag fått fettångest. Det är inte lätt när inget utanpå förklarar vad man köper. En fralla? Nej, en bulle med vaniljfyllning. En fralla? Nej, en bulle med mandelskal. Ett litet mini-wienerbröd med choklad kanske? Nej, ett litet mini-wienerbröd med en liten mini-prinskorv ...

Dessutom är det Midnattslopp om mindre än två veckor. Jag inleder veckan med ett pass i gymmet, och Mats får gå ensam till frukostbuffén. Kör på löpbandet och kollar Obamas tal om överenskommelsen angående lånetaket. Inte tillräckligt inspirerande, så jag byter till fotboll istället.


Japansk-taiwaneiska skådespelaren Takeshi Kaneshiro verkar vara Emporio Armanis "poster boy" här i Asien. Me like :)

En av fördelarna med att ha semester är att kunna gå på förmiddagsbio. Vi skyndar iväg till 11-föreställningen av Bridesmaids på Shaw Lido. Tar ca 5 minuter att gå dit om man inte går vilse på vägen. Mats går i förväg och köper biljetter, och oroar sig sedan för att jag ska gå fel i gångarna under bilvägarna. Det hade jag kunnat göra, men jag gick övervägen istället ...

Nyrenoverad biograf som luktar nytt. Rätt kallt som vanligt, men vi har klätt oss någorlunda rätt. Märklig reklam före filmen för en kinesisk restaurang - känns mycket hemgjord. Kunden som ska berömma maten låter knappast övertygande. Han fick nog för dåligt betalt.

Rolig film med bra karaktärer och lagom fånig handling. Utspelar sig i Milwaukee och Chicago. I inledningen sveper kameran över städerna och besserwisser-Mats påpekar att Milwaukee Art Museum ser ut att ha ritats av Calatrava. Det visar sig senare vara sant ...

Efter bio och för mig träning är jag rätt hungrig. Mats med, trots buffén. Det blir först McD - pommes för Mats och latte plus muffins för mig. Mats klämmer sedan en chilichokladglass på Gelatissimo.


Glass smälter fort här ...

Promenerar utmed Orchard Road och gör i stort sett ingenting. Vilket kan göra en rätt trött, så vi kopplar sedan av vid poolen. Mats beställer in varsin öl som överraskning. Läser och njuter ...

Kvällen tillbringar vi sedan på Night Safari, för femtielfte gången. Och det var lika magiskt den här gången som alla andra gånger. Tram-riden genom mörkret är som vanligt underbar. Och efter det är det de flygande ekorrarna som charmar mest. Man kan gå in i deras "habitat", och det ser många gånger ut att vara nära att de flyger/hoppar in i besökarna. Helt ljudlöst hoppar/svävar de flera meter.

Lika charmiga är inte fladdermössen som jag får besöka själv. En japansk familj står och skriker av fasa, men står ändå kvar. Tuffare än Mats i alla fall, som stannade utanför.


Överraskningsöl vid poolen

Avslutar besöket på Night Safari med satay för mig och varsin öl igen. Taxi hem. Taxichauffören lyssnar på en mandarin-kanal, och vi bara njuter ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0