Söndag 15 Juli - Beach och parkliv

Åsa chockstartar dagen genom att köpa Kusama-prickigt armband i LV-butiken. Pang på bara. Så rätt. Själv går jag vidare till gymet medan Åsa lägger sig vid poolen. Gick ned drygt 4 kilo straxt innan semestern men när jag ser mig i spegeln nu får jag riktiga valrossvibbar. Har alla kilona kommit tillbaka? Fuck. Träningspass it is. Stelt. tungt. Och sjukt jävla tråkigt också. Men det är väl bra att komma tillbaka in i träningen igen.



Vi åker tunnelbana och monorail ut till artificiella nöjesön Sentosa Island. Bortom Universal Studios ligger givetvis ännu fler attraktioner och ännu fler butiker. Det går inte att komma undan dessa i Singapore, men där ligger även några stränder. Bland annnat Siloso Beach dit vi går. Ok strand men långt ifrån fantastisk. Beach-volley, några som badar men inte många som ligger och solar. Inte sydostasien way of beach life. De flesta försöker ju göra allt dagarna i ända för att slippa solen och värmen. Air condition anyone? Även om stranden eller vattnet inte är spektakulärt härligt är det ändå rätt härligt att bara se havet och känna doften av vattnet.






Oljefartygen sysn från stranden ...

Straxt intill stranden ligger attraktionen "I Fly Singapore". Jag har inte sett något liknande någonannanstans förut, men det är möjigt att det finns lite överallt. Man går in i en vindtrumma där vindarna är så pass starka att man hålls flygande uppe i luften. Rätt underhållande att titta på. Fascinerande att det funkar. Lång kö och dyrt. Inte för oss idag iallafall. 





Tar tunnelbanan en annan väg hem. Går av vid Botanic Garden. Betydligt mer av park än botanisk trädgård. Singapores Central Park. Stor men inte som Centra Park. Strålande vacker och grön. Familjer och kompisgäng på alla gräsmattor i hela parken. Rogivande folkliv. Konsert mitt i parken där barn och ungdomar uppträder på scen till Michael Jackson-låtar. Jag blir framför allt påmind om vilken otroligt stark låtkatalog Jackson hade. Går genom hela parken och vidare hem genom begynnande kvällsmörkret. 

Gräset är nästan som en annan art i Singapore jämfört med hemma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0