Tisdag 6 augusti - Åsas födelsedag

 
Åsas födelsedag. Även vår bröllopsdag. Hurra för Åsa. Finns ingen bättre nånstans. Kommer aldrig att finnas. Och hurra för oss. Inga behov av att fira med överdådigt säkrskilt. Vi är ju i New York ändå och det räcker.
 
Åker tunnelbana upp till Midtown. Köper bakelser och sätter oss i parken för att fika in födelsedagen. Ännu en dag av perfekt väder. Vet faktiskt inte om det någon gång varit så spot on perfekt väder när vi varit här. Låt tiden stanna ett tag. Min bakelse eller minitårta eller vad det kallas är en helt ljuvlig chokladbomb. Makalöst god. Makalöst svulstig också. Tala om sten i magen redan halvvägs. Åsa njuter av sin cupcake också.
 
 
Går. Går. Går. Går mera. Vi skulle behöva flera timmars fotmassage båda två för att återfå känslan i de stumma fötterna.
 
Shoppar mörkblåa jeans. Balenciaga i deras butik i SoHo. Deras tidigare affär var ett helt underbart designat retail-mästerverk på 22a gatan i Chelsea, men den har slagit igen på grund av att den förstördes av forsande vatten i samband med Sandy-ovädret. Shit jag hade inte fattat att affärer på Manhattan blev så illa drabbade av stormen. Trodde det enbart var i New Jersey. Men säljaren i Soho-butiken berättade att det var vatten ända upp till knäna när det var som värst så det var enklare och billigare att bygga en ny butik istället för att renovera.
 
 
Rummet. Vilar. Läser. Surfar. Går ut vid 22:30-tiden. Här ska ölas och drickas för att fira Åsas födelsedag. Nu jävlar. Hamnar på något West Village-hak. Blir inte något vidare hårt firande ... Jag blir plötsligt extremt jävla trött redan efter en halv öl. Det bara kommer över mig från ingenstans. Som ett knytnävsslag. Får kämpa för att inte nicka till sittandes vid bardisken. Promenaderna tar ut sin rätt. Eller i värsta fall min ålder. Patetiskt. Det blir en kort kväll på stan. Somnar direkt när jag kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0