Torsdag 1 augusti - svårdomsproblem på Tripadvisor

Skrev en recension på Tripadvisor för ett av hotellen på Asien-delen av semestern. Blev väl ett 15-tal rader. Skickar iväg den. Stopp. Ändra i de rödmarkerade fälten. Tripadvisor accepterar inte svordomar i recensionerna. Skriv om. What the fuck. Skrev recensionen på engelska. Läser den flera gånger. Är det wow man inte får skriva? Ändrar några ord, men samma felmeddelande. Inser att min profil är på svenska så något av de engelska orden måste vara en svordom på svenska. Läser texten 3-4 gånger till. Fan va svårt att läsa engelska ord som svenska. Håller på bli galen. Nu skiter jag i det här. Nej fan heller nu har jag lagt tid på det här och då ska jag fan få in recensionen. Läser texten en gång till. "It's not as good as...". Hmm kan det vara "as". Provar. Den gick igenom. Tog säkert 30 minuter att lösa. Så jag får inte skriva asbra. As är tydligen ett starkare och framför allt fulare ord än jag kände till. Jag skulle personlilgen inte kalla det svordom, men men ...
 
Klippte mig. Min vanliga frisör har semester och jag behövde verkligen klippa mig innan vi åker till New York. Tror det är mer än 10 år sedan jag var hos någon annan. Blev Studio 81 på Söder där Åsa brukar klippa sig. Kändes konstigt. Och framför allt svårt. Hur vill du ha det? Hur beskriver jag det. jag har haft samma klippning hur länge som helst. Överväger "som idag fast kortare" men fastnar för "tänk dig att jag klippte mig för 5 veckor sedan och att jag vill ha det så igen. Funkar det?" Det funkade. Överstökat. Skönt. 
 
 
Middag på Texas Longhorn vid Nytorget med Annica. Underbar story om deras förlovning som höjdpunkt. Dricker öl till maten fast jag bestämt mig för att ha vit vecka mellan resorna. Ingen medaljchans för självdisciplinen den här sommaren heller.
 
Det går att spela som Usain Bolt i Temple Run 2. Haha underbart! Helt klart värt de 7 kronorna för att uppgradera karaktären.
 
New York om 2 dagar. Manhattan. Det räcker så.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0