Fredag 5 Juli - Sommarlov

Sommarlov. Eller semester. Men sommarlov har en härligare klang. Frihet. Lycka. Känslan att gå Regeringsgatan fram första semesterminuten. Slår nästan allt. Månader av slit får sin belöning. Det kan tyvärr aldrig mäta sig med känslan av sommarlov från skoltiden. Efter en oändlig termin (och en oändligt seg avslutsceremoni) väntade en ledighet så lång att det inte fanns något slut. Kommer ihåg hur vi sprang ut ur skolan på mellanstadiet och bara skrek allt vad vi kunde rakt ut. Säger väl nåt om hur olidliga skoldagarna var i övrigt ... Nu är det inga 10 veckors ledigt men det känns fantastiskt ändå.
 
Velar alltid in i det sista vilka böcker jag ska ha med på resan. Och vilka spel som ska laddas ned i mobilen/iPaden. Delvis för att överleva ledan på långflighterna och delvis för att läsa/spela på plats på resmålet. Brukar sluta med att jag har inhandlat tidsfördriv som skulle räcka till flera veckors konstant flygande.
 
 
Jag tar med Steve Jobs-biografin vi ledare på IT-avdelningen fick som sommarläsning. Har redan tjuvstartat och den verkar riktigt intressant. Och härligt lättläst. Bok 2: laddat ned Suzanne Collins "Catching Fire" (2a delen i Hunger Games-trilogin) till min nyinköpta Mini-iPad. Och så ska jag tillslut läsa ett antal nummer av Neil Gaimans serie "Sandman" som jag också laddat ned. Sandman är en av de mest kritikerosade serierna genom tiderna och efter år av "läsa nån gång" är det dags ... Plus ett antal tidningar som Conde Nast Traveler, Monocle, Wired. Jag har redan för mycket och då jag har inte laddat ned spelen än. Men, men bra med alternativ när man ska flyga långt ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0