Måndag 8 Juli - lunchbio och kvällspackning

 
Åsa jobbar. Jag ledig. Sovmorgon för mig själv. Äter frukost vid 8. Blir trött på nytt. Sover 1 timme till. Vilken härlig frihet. Tänkte packa lite på förmiddagen men det är bara för jobbigt. Och tråkigt. Later. 
 
 
Bestämmer mig för lunchbio. Despicable Me 2 (Dumma mig 2). Såg inte första filmen men den här verkar jävligt kul. De flesta föreställningar är på svenska. Säger kanske för mycket vilken åldersgrupp filmen riktar sig till ... Filmstaden Söder 12:00. Blir perfekt. Tyvärr är alla engelska föreställningar i 3D. Trött på 3D. Men hellre 3D än att se filmen på svenska. Kommer till bion 10 minuter innan filmen ska börja. Ser att jag för andra gången på bara några månader har fuckat till det på samma sätt. Filmstaden Söder visar inte alls filmen på engelska. Iallafall inte mitt på dagen. Jag har sett fel. Eller fattat fel. Förra gången var det samma visa med Wreck-It Ralph. Jag är förvirrad. Eller gammal. Eller både och.
 
Filmen är riktigt kul. Coola karaktärer med lysande röster (Steve Carell, Kristen Wiig, Steve Coogan etc) och en enkel på rolig story. Vuxenskämt parallellt med skämt för de yngre i salongen. Gillar hur flera av de ledande rollerna är väldigt enkelt ritade men ändå med väldigt särpräglade och uttrycksfulla animerade drag. Ungefär som figurerna i exempelvis The Simpsons. Det blir unika karaktärer. Rekommenderas. Måste nog se första filmen nu. Vill ha mer Gru. Och mer av hans "minions".
 
Vi har får och getter i Stora Blecktornsparken - bara minuter från porten
 
Packar lite på kvällen men svårt att ta tag i det när det inte brinner runt knuten. Åsa med sin självdisciplin resonerar inte riktigt på samma sak. Hon packar tills hon är klar. Jag laddar ned Jay Z:s ny album "Manga Carta ... Holy Grail" och koncenterar mig på att lyssna in mig på den istället för packningen. Verkar onekligen mer melodiöst och lättare att komma in i än Kanye Wests senaste som jag får anstränga mig för att ta till mig. Tiden får utvisa vilken som vinner i längden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0