Onsdag 24 juli - Sista hela dagen

Leker med bästa vännen även på semestern ...
 
Sista hela dagen. Avresa hemåt väntar på torsdagkvällen. Rena kläder räcker inte. Som vanligt. Köper kalsonger och strumpor. Som vanligt. Är det något vi inte gjort som borde göras? Både och. Finns saker som vore kul att göra, men knappast nödvändiga eller wow. Och efter två veckors semester så är vi färdiga med att "göra saker". Allt är för jobbigt ändå ... Lägger oss vid takpoolen istället. Kastar boll med Åsa i poolen ett tag. Läser seriealbumet Sandman i mini-iPaden. Mytiskt, Sci-Fi, saga-för-vuxna-läsning. Gillar. Men även läsning är för jobbigt. Somnar till. Vaknar. Svalkar mig i poolen. Efter några timmar blir vi ändå rastlösa. Mest jag såklart... Ut på stan.
 
 
Sista kvällen. Öl utomhus. Fuktigare än fuktigt ute. Mer Singapore än vad det brukar. Tänkte fel big time. Har nämligen långbyxor ifall vi skulle hamna på något ställe som krävde det. Det tar väl 2 minuter innan byxorna kladdat fast i benen. Och sedan blir det bara värre och värre. Byxorna är efter en halvtimme en del av mig. Kommer inte att få av dem. Kommer få klippa av dem. Svettas kopiöst. Byxorna får ta del av allt. Att sitta ute i Singapore utan fläktar vid borden är fint i teorin ... Bra öl ändå. Vid 3e ölen försvinner känslan av fukt trots att jag förmodligen svettas ännu mer av alkoholen. Sista kvällen som sagt var. Jobba igen på måndag. Känns surrealistiskt just nu.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0