Onsdag 3 juli - nedräkning mot sommarsemestern

 
Onsdag kväll. Sommar-Stockholm. Två arbetsdagar kvar. Ledigheten runt hörnet. Fredag eftermiddag ringer det ut. Härda ut. Lite till. Sommarlov för vuxna. Får bli Idas sommarvisa på vägen hem. 
 
Veckans nutrilett-pulver-diet a la 2-5-diet slut redan ikväll. Härda ut. Lite till. Väldigt lite till. Lite chips på det imorn kanske ...
 
Reseplanen är tvådelad i år. Inleder med 2,5 vecka i Asien. Singapore-Koh Samui-Angkor Wat (Siem Reap i Cambodia)-Singapore. 1 veckas gästspel på jobbet och avslutar sedan med 1 vecka i New York i början av augusti. Live the dream. Fullt ut. Den flygrädda sidan av mig undrar dock hur i helvete jag kunde boka så många långflighter inom loppet av en månad. Både Asien och New York. Vem bokar sånt? Och Koh Samui? Vi på beach-semester. Masters of downtown going to the beach. Funkar det. Way utanför vår comfort zone ... Men det kommer bli fantastiskt! Alla delarna. 
 
Reseguider och reseläsning
 
Tillbaka till fredag eftermiddag. Först fyra dagars ledighet på hemmaplan. Fixa vad som behöver fixas. In i vacation mode. Mot Arlanda tisdag kväll. Sover på Radisson på flygplatsen. Flight redan 06:05 onsdag morgon.  
 
Läser Singapore Straits Times varje dag. Delvis som uppvärmning. Delvis för att Singpore har varit täckt av tjocka smog-liknande rökmoln från bränder på Sumatra. För 1 vecka sedan var problemet så stort att vi var oroliga för om vi skulle kunna åka dit. De senaste dagarna har nivån (PSI levels) varit på hanterbar nivå så nu hoppas vi att det håller sig. Visste inte att man kunde hålla så hårt på regnmolnen ovanför Indonesien som jag gjort senaste dagarna.
 
Kort semester-trailer snabbt ihopsnickrad (väl snabbt känner jag när jag tittar efteråt...)  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0