Onsdag 31 juli - i jetlagens förlovade land

Doften av Asien sitter kvar i träningsoverallsjackan. Och i våra resväskor. Och i smutstvätten. Svårt att beskriva lukten för de som aldrig varit där, men har man varit där några gånger skulle man förstå direkt om man snuffade lätt på kläderna. Doften av semester och tropisk fukt och värme. Rätt härligt så långe den sitter kvar.
 
Jetlag. Trodde jag hade lurat den på två dagar. Kände mig trött när jag ville vara trött och pigg när jag ville vara pigg. Yeah right ... Jetlagen lurade mig givetvis all världens väg. Nu hånar den mig och skrattar åt mig varje gång den ser mig. Den bajsar på mig. Skruvad dygnsrytm och trött vid fel tidpunkt har bytts ut till svimningsliknande trötthet dygnet runt. Vaknar vid 6-tiden på morgonen. Känner mig ok. Hyggligt utvilad. Duschar. Äter. Då kommer trötthetschocker över mig. Orkar knappt ta mig till jobbet. Och så där håller det på. I New York ska jag vinna dock. Slam-dunk i första ronden. You'll see ...
 
Såg Wolverine på bio. Gillar karaktären. Gillar Hugh Jackman i huvudrollen som småvresig och cool loner. Balanserar på rätt sida av fånighetens brant. 3 av de 4 filmerna om X-Men har varit bra. X-Men: The Last Stand var däremot en smärre katastrof precis som förra filmen om Wolverine. Den här är riktigt underhållande trots att manuset känns sådär i andra halvan av filmen. Bra action, bra miljöer, bra Wolverine och ett antal andra bra karaktärer. Kul också att den utspelar sig i Japan och att flera scener spelats in i Downtown Tokyo. Bland annat syns Zozoji Temple och Tokyo Tower som vi promenerat förbi. Sevärd.
 
New York på lördag. Har inte hunnit packa upp all från Asien-resan än. Känns både märkligt och helt jävla underbart på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0