Torsdag 4 Juli - dubbla födelsedagar

Gick från pulverdiet igår till svulla big time idag. Ann i gruppen fyllde år så jag gick med henne och Pia på lunch på Ångbåtsbryggan vid Strandsvägen. Gammal brygga som är ombyggd till restaurang med 3 omgivande ångbåtar. Minutbiff och pommes på uteserveringen med vattnet kluckande i bakgrunden. Gott. Mysigt. Rogivande.
 
Enligt en tidningsartikel har de som fotar sin mat - matfobi. Stämmer på mig iallafall ... Eller så är det mina hypokondriska drag som gör att jag tror att jag har fobin. Svårt där.
 
Min brorsa fyller även han år idag. Brakmåltid på julbordsnivå och överätande av tårta till efterrätt hos våra föräldrar på kvällen. Härligt det med men nu får jag överväga akuta extra pulverdagar innan avfärd... Ont i magen fick jag också. Borde lärt mig sluta i tid. Borde = tråkigt dock.
 
Mot födelsedagsfirande nummer 2
 
Har lyssnat på Kim Wildes Cambodia från 81 sedan vi bokade Angkor Wat-delen av semestern. Heavy rotation senaste veckan. Den håller bra. Riktigt bra. Härligt sorgsen nostalgikänsla också. Typ Kaj Kindvall och Poporama. Tracks kom senare. Då gillade jag Kids In America bättre, men den känns trött idag.  
 
Kvällspromenad på Söder
 
Listat vad vi mest ser fram emot på årets två sommarresor:
* Hotellfrukostar - alltid en solklar höjdpunt på varje semester. Give me bacon or give med death.
* Se Angkor Wat och de andra tempelruinerna i Siem Reap - Angkor Wat, Kinesiska muren, hela jävla Kyoto i princip och Taj Mahal känns som de klassiska måste-se-attraktionerna i Asien. Bara Taj Mahal kvar efter den här sommaren
* James Turrell-utställningen på Guggenheim i New York - ljuskonstnären Turrell som har blivit en av våra absoluta favoritartister alla kategorier har en stor utställning på Guggenheim i sommar
* Shoppa loss hårt i New York och Singapore
* Bo på Amansara i Siem Reap - Aman Resorts i Beijing slog allt. Mersmak. Förväntningar upp till månen.
* Koh Samui. Första beachsemestern på många år. Miami räknas inte. Bali 2001 senast på riktigt. Hotellet har egen beach och hotellkomplexet ligger i en sluttning i regnskogen ned mot vattnet. Ser fantastiskt ut. Varje bungalow har dessutm en egen mini-pool. Men mer än några dagar klarar vi inte ändå.
* Promenera på Manhattans gator igen. Bäst. Slår allt. Vem bryr sig om det blir 35 grader. Bäst ändå. Eller som Mats Olsson skrev i Expressen om New York för massa år sedan. Jag är alltid som mest Mats när jag är i New York. Svårt att säga emot honom.
* Kinokuniya Singapore - vår favoritbokhandel. Kan gå där i timmar. Måste passa på innan alla bokaffärer försvinner likt skivaffärerna.
* En perfekt slö-dag i Singapore. Frukost. Förmiddagsbio på IMAX-biografen över gatan från hotellet. Äta igen. Shoppa nåt kul. Gå på massage på hotellets Spa. Dricka nåt kul. Sova. Skulle kunna ha den dagen som min Groundhog Day. Loopandes för alltid.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0