Söndag 14 Juli - Another Day in Paradise

 
Har läst cirka 400 sidor i Steve Jobs-biografin. Fascinerande läsning. Jag hade hört en del av historierna om ständiga känsloutbrott och offentliga avrättningar av medarbetare, men han var så mycket värre än alllt jag hört. Många gånger fullkomligt känslolös även privat mot de som stod honom nära, vredesutbrott blandat med tårar hela tiden. Lögner, ständiga manipuationer. absurda egoyttringar. Använde inte deo och kunde duscha av fötterna i toan på jobbet då han alltid gick barfota. Allt helt enkelt. Psykopaten och geniet. För onekligen förändrade han saker som få och onekligen lyckades han få ut stordåd av de som orkade med honom. Men de svarta sidorna är så illa att man nästan vill slänga Apple-produkterna bara för att göra någon typ av moraliskt ställningstagande. 
 
Utsikten vid frukosten
 
Hör svenskt par i 35-40 årsåldern bakom mig nere på stranden. Tror inte han fattar jag också är svensk då han pratar lite för högljutt om sin tjejs rumpa hit och dit på ett sätt folk gör när man tror ingen hör eller förstår. De flesta brukar missta mig för att vara amerikan när vi är på semester så det kanske de också trodde. Vi skyr alltid svenskar på semestern så om någon tror jag är något annat känns det bara bra.
 
 
Badar igen. Utforkar hotellområdet. Men lämnar inte området på hela 2-dagarsvistelsen. Finns ingen anledning känns det som. Får ett ryck av tillfällig självdisciplin på eftermiddagen och går till gymet och styrketränar och springer på löpbandet. Luftkonditioneringeb funkar sådär i fitness-centret. Svettas som en grisfarm. Badar igen. Äter. Dricker. Packar. Badar i poolen en sista gång. 
 
 
Har verkligen fastnat för "Tom Ford" på senaste Jay Z-albumet. Heavy rotation i mobilen. Både jag och Åsa älskar Tom Ford så det spelar nog in varför jag fastnat för låten. Kläddesigner, filmregissör, självupptaget pretentiös men jävligt cool. Letar fortfarande efter det avsnittet av Iconoclasts när han träffar konstnären Jeff Koons. Klassiskt bra. Tom Ford är kungen helt enkelt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0