Torsdag 11 juli - Singapore

 
Landar i Singapore vid 06:30. För ovanlighetens skull i Singapore måste vi vänta några minuter på baggaget. Har aldrig hänt här tidigare. Till och med världens effektivaste flygplats kan strula ibland. Det går ändå snabbare från gaten till taxin än vad de flesta andra flygplatser klarar. Taxi till hotellet. Grand Hyatt Singapore. Checkar in vid kvart i åtta.
 
Äter frukost medan de fixar tlll vårt rum. Restaurangen heter Straits Kitchen. Cool inredning. Stenballa japanska designbyrån Super Potato har inrett restaurangen och delar av hotellet. Vi har bott på några hotell förut som de designat och de brukar mixa ihop stora granitblock och avskalad design med speciella mönster i olika träslag, Jävligt läckert!
 
Men ... inga bacon. Hotellfrukost utan bacon! Va! Jag måste få mina frukostbacon. Går flera varv runt matsalen. Jag måste ha missat baconstationen. Tillslut börjar det sjunka in. De har inte bacon. Besvikelse. Big time. Surar.
 
 
Uppgraderas till en svit. Säkert 60-65 kvm. Coolt. Blandad stil mellan 70-tal och up-to-date. Snyggt. Vi ska bara bo här två dagar innan vi ska åka vidare så jag kommer tyvärr inte ens hinna provsitta i alla delar av rummet.
 
 
Runt 30 grader. Som alltid. De vet inte vad kallt är i det här landet. Tänk om vi var som dem ... Vi svajar lite som man alltid gör efter långflighter. Planlöst promenerande. Äter. Dricker öl. Går lite till. Semester.
 
 
Tiger Beer - långt ifrån ett favoritöl, men smaken är verkligen smaken av semester och Asien
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0