Lördag 23 november - Avresa

Liten chipsbox på flight nummer 1
 
Flighten går 10. Står i duschen på hotellrummet vid 08:45. Den känslan. Rekord i soft flygmorgon. Incheckningen gjordes igår kväll och vi har 5 minuter från rummet till security och där kan vi ta fasttrack om det är kö. Så verkligen noll brådska. Lätt huvudvärk. Vinet från igår? Huvudvärk av två glas vin är mer ålderssyndrom än jag vill veta av ... En bra hotellfrukost senare är jag i något bättre form. 
 
Känner mig så pass lugn att jag hoppar sobrilen innan flighten till Köpenhamn. Första gången på flera år. En del av mig nojar någonstans att det kan föra otur med sig att tro att flighten ska bli ok ... Men det är ett inte ett bump på timmesflighten till grannlandet i söder. 
 
Senaste numret av Monocle fanns på Köpenhamns flygpltas - flighten är rädda ...
 
4 timmars väntan i Köpenhamn. 1 timme går fort men sedan stannar klockan. Sitter av tiden i SAS-loungen. Den är riktigt bra. Stor, rymlig, ljusa träslag och lugnande tyst. En oas bortom hetsen och bruset. Äter för mycket gratischips dock. Magont. Dåligt taktiskt drag inför en 11-timmarsflight.
 
Sängläge mot Tokyo
 
Sobrildags tillslut. Mot Tokyo. Sängsätena i Business regerar verkligen. Men att SAS inte har implementerat WiFi på sina långflighter är verkligen pissdåligt. Varför började de med införandet på 737 på kortflighterna. Vem fan bryr sig om det går att surfa på 40-minuters flighten mellan Arlanda och Oslo? Spelar ett helt underbart fotbollsspel på mobilen. Score Goals. Du ska återskapa berömda mål från olika årtionden genom att få till passningarna och skotten fram till målen. Nördkul på underbar nivå. Van Bastens 2-0 från EM-finalen 88. Ni som fattar ni fattar. Fastnar helt. Borde försöka sova men spelet vill ha mig ...
 
Lördagen blir till Söndag någonstans över Sibirien. Tokyo närmar sig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0