Söndag 14 december - julsemestern närmar sig

 
Jul i Miami. Nyår i New York. 12 hotellnätter. 6 dagar till avresa. 26 grader i Miami och 7 i New York. Spelplanen i sin enkelhet. So far so good..
 
 
Flip-side. Överjobbad. Utjobbad. Slutkörd. Solen går ned över hustaken vid halv-tre-tiden. Och så en finfina bonusen på det - 1 veckas deprimerande pulverdiet för att komma i semesterkläderna. Semester-mood är far away just nu. Men det kryper närmare. Med mikroskopiska myrsteg. Men plötsligt kommer det bara vara där. Och sedan är det historia utan att man fattar vad som hände. In the blink of an eye. Hjärnan skruvar tidsuppfattningen och jag hänger inte med. Trots att det är min hjärna ..
 
Det blir 20-gångs-jubileum i New York. 20 gånger till samma stad.. Vi är störda. Förmodligen bortom räddning.
 
 
Some good news. Plötsligt låg det en ny Murakami på bokdisken på Hedengrens på vägen från söndagsjobbet. Från ingenstans. Hur fan gick det till? "The Strange Library" - en nyöversatt novella (engelskt uttryck för en bok mittemellan roman och novell) med riktigt coola illustrationer a la graphic novel. Tack för den surprisen. Favoritförfattaren välkomnas alltid. Då är semesterlitteraturen spikad - "Utan personligt ansvar" av Lena Andersson, "The Strange Library" av Murakami och Episode 2 av Manga-eposet "Monster" av Urasawa. Kan bli väldigt bra julläsning.
 
Vann för första gången pokalen i Alectas Vetgirig-frågetävling. Sista frågan avgjorde. Galet nervös i slutspurten. Segervrål. We are the champions i högtalarna. Världens sämsta vinnare är tillbaka.
 
Min julbock närmar sig 40. Tror jag. Oklart födelseår
 
Hungrig. Trött. Surfar. Läser senaste Wallpaper. Min mini-iPad används mest för att köpa och ladda ned tidningar som Wallpaper och Conde Nast Traveler eller för att slöläsa på när jag sitter och äter. Annars är det all-in iPhone6 Plus. Just nu i alla fall. Hela västvärlden känner sig fram vad som är rätt för vad. Sign of the times. Manilla, Tokyo, Hamburg, Paris och Chicago är nominerade till årets städer i Wallpaper. Manilla är hög brottslighet och småfarlig i mina öron men det kanske är dags att tänka om och överväga det på nästa Asien-resa. Coolfaktorn vägs in alltid in i semestervalen.
 
Starbucks öppnar i götgatsbacken i veckan. Rovfågeln har landat och breder ut sig över innerstaden ...
 
Julpyssel från i fredags på jobbet. Första pysslandet sedan barnsben
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0