Torsdag 26 mars 2014 - MOMA

 
MoMa. Museum of Modern Art. Har varit här 7-8 gånger. Kanske mer. Det är ett av världens absolut bästa museum med helt sagolikt stark samling av konstskatter från de senaste 120-140 åren. Kanske den bästa samlingen av något museum av modern konst. Jag tröttnar till exempel aldrig på att titta på Rosseaus mästerverk "drömmen". Men precis som Moderna hemma så saknas det lite samtida kreativ edge. Det är lite för safe. Men visst, det är bara att åka bort till galleri-gatorna i Chelsea om man vill se mer vågad konst.
 
 
 
Äter sen lunch i loungen på hotellet. Älskar sitta där. Lite jobbgt dyrt. Kommer att tänka på att James Gandolfini satt bredvid oss här förr-förra gången vi var i New York. Lite sorgset. Dricker ett glas vin och blir vansinnigt trött innan jag ens druckit upp glaset. Går upp på rummet efter maten och sover en timme. Bra semester där med.
 
 
Tiden går för fort. Lördag eftermiddag är det iväg mot flytplatsen. Lätt stress. Saknar Åsa men fan vad jag vill vara kvar här i flera veckor. Jag behöver inte göra någonting. Jag vill bara vara. Velar om jag ska be conciergen att fixa biljetter till någon teater eller musical. Snålar ur. Har gryende magont av att jag inte har koll alls på hur mycket pengar jag brännt av. Måste ju planera och boka sommarsemester också. Kan inte göra av med allting nu ...
 
Kvällspromenad. Passerar Ziegfeldbion. Vi såg Star Wars: Phantom Menace där på min 30-årsresa för obehagligt många år sedan. Bodde på samma hotell då. Nu förbereder de för kvällens galapremiär av Noah. Russell Crowe som spelar huvudrollen kommer dit.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0