Fredag 8 juli 2016 - semester och fotbollsdepressioner

 
Semester. Sommarledighet. Sommarlov. Älska livet. Älska allt. Frihetens promenad utmed Regeringsgatan inleddes igår vid 14:30-tiden. 7 minuter senare var känslan över. Matchfokus gick på och magont tog vid. Semifinal. EM. Svår svår match mot Frankrike.
 
Och det gick ju åt helvete. Tyskland förlorade. Jag surade. Surar än. Den där obeskrivliga känslan av både total tomhet och alla tankar i hela världen på samma gång. Antingen är du all-in hängiven och förstår vad jag menar eller så kommer du aldrig förstå. Man kan säga att dagen-därpå-känslan efter 7-1 segern i semin mot Brasilien för två år sedan var något bättre. Något jävla bättre.. Tyskland var bra men med Gomez borta och Muller och Götze totalt ur form blir det inga mål. Så enkelt är det. Och Griezmann - shit va bra han har varit.
 
Nu tappra försök att tänka packning och semestern till Asien. 22 nätter. Flight från Arlanda imorgon. Singapore-Hangzhou (Kina)-Kyoto-Iseshima (japans östkust)-Tokyo. Och om det inte räcker så finns även en tröstvecka i New York i september. Någonstans får vi väl sälja av några fonder för att undvika personlig konkurs också men den smällen får vi ta senare..
 
 
In other news. Har spikat semesterläsningen.
* "Vad jag pratar om när jag pratar om fotboll" - Olof Lundh - just idag vill jag aldrig mer höra ordet fotboll men om det går över tror jag på den
* Seriealbumet "Do Androids Dream of Electric Sheep?" - bygger på Philip K Dicks roman som senare blev filmen Blade Runner
* "Tystnaden" - Shusaku Endo - japansk bok från 60-talet som är på väg att bli film av Martin Scorsese
* Seriealbumet "Sculptor" - Scott McCloud - en liten chansning. Serier är bra att läsa på långflighter.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0