Torsdag 14 juli 2016 - Asiens bästa bar

 
Styrketräning. Imponeras av min spänstiga smidiga kropp. Framför allt smidigheten firar nya triumfer. Eller inte. En utomstående betraktare skulle nog knappt kalla passet för träning. Så jävla svag och allmänt dålig helt enkelt. Skyller på åldern. Skyller numer allt på åldern. Bekvämt. 
 
 
Organisationen "The World's 50 Best Bars" utser varje år världens och Asiens bästa bar genom en omröstning bland 500 "barkännare" (läs från barbranschen). Asiens bästa bar senast blev "28 Hong Kong Street" som ligger här i Singapore. Måste givetvis testas. Inte helt lätt att hitta vilket självklart är meningen. 70 meter långa gatan Hong Kong Street ser lite småskräpig och rätt trist ut. Vi går gatan fram en gång utan att hitta några spår av baren. Är det ens rätt gata? Noterar dock att väldigt trendiga Singaporeanska arkitektbyrån Woha har kontor där. Anar då att vi är i den typen av trendområde som man bara ska veta att det är coolt utan att det syns. Googlar fram bilder på barens utsida. En vit vägg typ. Letar. Det finns givetvis ingen skylt alls utan bara en kal vägg och en dörr som ser ut att leda in till ett lager. Gillar sånt här. På insidan passerar man ett svart draperi och sedan är man inne. 
 
 
Om den är bästa baren i Asien vet jag verkligen inte. Möjligt. Dunkel belysning. Relativt avskalad design. Liten. 20-talet sittplatser. Drinkarna vi tog var förbannat goda. Tog bland annat någon med peppar, jalapeno, chili och tequila. Den kommer att bränna i dagar när jag ska gå på toan men jag gillade. Jag tänke att det kanske kunde vara lite stiff vi-är-för-coola-för-att-se-dig attityd men tvärtom. Både vår bartender från Fillipinerna och övriga som vi pratade med var bland de trevligaste och roligaste jag bartenders vi träffat på länge. Kul!
 
 
Ser i hissen att Nobelpristagaren i Ekonomi - Paul Krugman ska ha en power breakfast med gäster i hotellets balsal imorgon. Jag vill in dit .. Jag läser Krugman regelbundet i New York Times och han har ett fantastiskt språk när det gäller att förklara komplexa ekonomiska resonemang. Vi tar en tur genom hotellet för att se om vi ser honom. Jag vill ha selfie typ. Med en ekonomisk teoretiker. Hur fan blev vi så gamla ...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0