Torsdag 26 juli - sommarlov..

 
 
Igår vid 11:15 ringde det ut från det bastuvarma kontoret. Sommarlov. En sista promenad på länge utmed ett ångande barbecuevarmt Regeringsgatan. Lite härligt lunchprat senare och så plötsligt är man där igen. 4,5 veckors ledighet som känns som oändlighet idag och som ingenting inom kort.
 
Ledighet är mer välbehövligt än vanligt. Jobbat som fan under större delen av året. Sliten. Trött. Och med knappt ett år kvar till 50 även småkrisande vad man vill göra med resten av livet. Försöker bota någon deprimerande same-same-känsla i tillvaron med både kbt och prova nya saker. Ibland känns det bättre och ibland vetifan. Ibland gillar man sig själv och ibland inte alls. Men fuck that ett tag - nu är det semester och på lördag åker vi till Asien fyra veckor. Singapore. Borobudur (Yogyakarta). Bali. Singapore. Shenzhen. Japan. 27 hotellnätter. Åsas 50-årsdag den 6e augusti blir i Singapore. Och ska preliminärt firas på galet coola och snygga baren/loungen Atlas.
 
 
För en gångs skulle kommer vissa av platserna vara svalare än hemma. Har det någonsin inträffat? Men häromdagen var det över 40 grader i Tokyo så vi får väl se.
 
 
Har i vanlig ordning slagit mitt personliga rekord i nedpackade böcker (digitala och analoga). Jag har aldrig läst igenom allt jag tagit med mig så denna gång löser jag det med att ta med ännu mer. Kanske ska fråga psykologen om det finns någon undermedveten logik bakom det där..
 
4 pappersböcker och ytterligare 5-6 digitala böcker nedladdade till Kindle-appen. Tänkte bland annat försöka läsa om barndomsfavoriten "Bröderna Lejonhjärta". Hoppas innerligt jag inte förstör det barndomsnostalgiska skimret runt berättelsen. Lite orolig över det.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0